KORONAVİRÜSÜ NAM-I DİĞER COVID-19 NEDİR?

Koronavirüsü şu an pandemi olarak anılan bir virüs türüdür. Uzak Doğu’da ortaya çıkıp tüm dünyayı etkisi altına alan ve çok hızlı yayılan bir virüstür. Ülkeler yok etmek için canlarını dişlerine taksalarda şu an bilinen bir çözümü yoktur. Çok sayıda ölüme yol açtığı için bazı ülkeler sokağa çıkma yasağı dahi getirmişlerdir. Dünya genelinde toplam 19.675 kişi koronavirüsü yüzünden hayatını kaybetmiştir. Şu an en çok ölüm sayısı 7.503 kişiyle İtalya’dır.

KORONAVİRÜSÜ ile ilgili görsel sonucu

KORONAVİRÜSTEN KORUNMAK İÇİN NE GİBİ ÖNLEMLER ALINMALI?

Öncelikle çok önemli bir ihtiyacımız olmadığı müddetçe #hayatevesığar diyoruz ve çıkmıyoruz. Çıkmamız gerken olası durumlarda;

  1. Ellerimizin temizliğine 2 kat daha fazla özen gösteriyoruz.
  2. Kirli ellerimizle göz, ağız ve burnumuza dokunmuyoruz.
  3. Hasta olan insanlardan uzak duruyoruz.
  4. Etraftaki insanlardan en az 1 metre uzakta hareket ediyoruz.
  5. Seyahat ettiysek 14 gün kuralına mutlaka uyuyoruz.
sağlık bakanlığı eller nasıl yıkanmalı ile ilgili görsel sonucu

KORONAVİRÜS İLE İÇ İÇE OLAN ESNAFLA RÖPORTAJ YAPTIM!

OLAYLARI DAHA NET GÖREBİLMEK İÇİN MERSİN’DE BİR KIRTASİYECİ OLAN ABDULLAH ALTIN’DAN SORULARIMI CEVAPLAMASINI İSTEDİM.

1- Koronavirüs sizce nedir? 

ABDULLAH ALTIN: Tüm dünyayı etkisi altına alan bir pandemi hastalığıdır. 

2- Alınması gereken önlemler sizce nelerdir?

ABDULLAH ALTIN: Rutin olarak yaptığımız şeyleri daha dikkatli yapmak. Elimizi yıkamak, etrafa olan temaslarımıza dikkat etmek. Her zaman yaptığımız şeylerin sayısını arttırmak. 

3- Siz bu önlemleri hangi düzeyde alıyorsunuz?

ABDULLAH ALTIN: İnsanlardan olabildiğince uzak kalmaya çalışıyorum. Satış yaparken elimi yüzüme getirmemeye dikkat ediyorum. Elemanlarımı uyarıyorum. 

4- Aldığınız önlemlerin virüsün yayılmasına engel olduğunu düşünüyor musunuz?

ABDULLAH ALTIN: Bana kalırsa virüsün yayılmaması imkansız. O yüzden elimizden geleni yapıp , tevekkül ediyoruz. 

5- Sizce ülkenin ekonomisi koronavirüsle ne kadar etkilendi?

ABDULLAH ALTIN: Şu an insanlar çok farkında değil hazırı tüketiyorlar fakat birkaç ay sonra ciddi oranda etkilenecek gibi. 

6- Koronavirüs sizin ekonominizi nasıl etkiledi?

ABDULLAH ALTIN:Müşteri sirkülasyonu ciddi manada düştü. 1/10 oranda az kişi geliyor. 

7- Sizce medyanın verdiği bilgiler güvenilir mi?

ABDULLAH ALTIN: Medyanın verdiği bilgilere hiçbir zaman tam anlamıyla güvenmedim. Çok fazla bilgi kirliliği var.

SORULARIMA CEVAP VEREN ABDULLAH ALTIN’A TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM.

Yorum bırakın